پکیج ایران رادیاتور یا پکیج بوتان؟

مقایسه پکیج های ایران رادیاتور و بوتان از نظر قیمت و کیفیت

پکیج چیست؟

پکیج از جمله جدیدترین سیستمهای گرمایشی است که در جهان استفاده می گردد. اگر بخواهیم پکیج را به صورت ساده تعریف کنیم باید بگوییم که به طور کلی پکیج دیواری و زمینی دستگاهی است که به جای موتورخانه مرکزی به منظور تامین آب گرم مصرفی و آب گرم شوفاژ برای هریک از واحدهای آپارتمان یا ویلاها به راحتی به جای یک کابینت دیواری یا زمینی نصب می‌گردد و علاوه بر بازدهی انرژی بالاتر، مصرف سوخت کمتر (نسبت به موتورخانه مرکزی) و تامین آب گرم مصرفی و آب گرم شوفاژ به صورت همزمان باعث حذف لوله‌کشی‌های گسترده در ساختمان و نیز مستقل شدن هر یک از واحدها از نظر گرمایش و تامین آب گرم مصرفی می‌گردد.

انواع پکیج گرمایشی

پکیج زمینی

پکیج زمینی دارای یک مخزن است که به صورت همیشگی آب گرم درون آن وجود دارد و زمانی که آب آن خارج شود دوباره پر از آب گرم خواهد شد. نحوه کار این نوع از پکیج ها تا حدودی شبیه به آبگرمکن های ایستاده (دارای مخزن) است.

پکیج زمینی ایران رادیاتور بوتان خوب قیمت تهران شوفاژکار

جهت کسب اطلاع از جدیدترین لیست قیمت ها و مشاوره رایگان قبل از خرید می توانید با متخصصان ما تماس بگیرید

پکیج دیواری

این نوع از پکیج به علت آنکه فضای بسیار کمتری را اشغال می کند همواره یکی از پرطرفدار ترین ها است.
پکیج دیواری ظاهری شبیه به آبگرمکن دیواری دارد و زمانی که آب گرم را باز می‌کنید سنسور‌های موجود درون آن با روشن کردن شعله و داغ کردن لوله های عبور جریان آب، آن را گرم می‌کنند.
پکیج های دیواری علاوه بر گرم کردن آب مصرفی شما برای حمام، دستشویی، ظرفشویی و … آب گرم مورد نیاز برای گرمای محیط را نیز به واسطه رادیاتور تامین کرده و با استفاده از دودکش دود حاصل از آن را به بیرون منتقل می‌کنند.

پکیج دیواری بوتان ایران رادیاتور قیمت خرید تهران شوفاژکار

مقایسه پکیج های دیواری

پیش از این در مقاله پارامترهای انتخاب پکیج مناسب، راهنمایی هایی در رابطه با انتخاب پکیج ارائه کرده بودبم. در گذشته هزینه های بسیاری جهت گرمایش تولیدی برای موتورخانه ها هزینه می شد. علاوه بر هزینه، سوخت و نگهداری آن ها کار سخت و زمان بری بود. تعمیر و نگهداری پکیج های کنونی بسیار ساده تر کم هزینه تر از یک موتورخانه با حجم بزرگ و پیچیده است و به همین علت در مصرف هزینه ها بسیار صرفه جویی می شود. پکیج ها نسبت به موتورخانه فضای کمی را اشغال می کنند و بازدهی بسیار بالاتری نسبت به سیستم های گرمایشی قدیمی دارند.در سیستم های قدیمی تمام واحدهای یک ساختما از یک سیستم گرمایشی استفاده می کردند که این امر موجب به وجود آمدن مشکلات بسیاری می شد اما با استفاده از پکیج، هر واحد از سیستم گرمایشی جداگانه خود استفاده می کند که این باعث استقلال واحد های مسکونی می شود. مزیت های بی شمار پکیج های دیواری سبب محبوب شدن آنها در ارگان های اجرایی هم شده است به گونه ای که این روز ها کمتر استفاده از موتورخانه ها مشاهده می شود. پکیج های دیواری معمولا داخل آشپزخانه و یا تراس بر روی دیوار نصب می شود که جهت ایجاد ایمنی بهتر است برای اطمینان از خروج صحیح دود، از دودکش دو جداره استفاده شود. بدین گونه هوای مورد نیاز دستگاه از محیط بیرونی تامین می گردد و خطری ساکنین را تهدید نخواهد کرد. از جمله مصارف پکیج گرم کردن خانه یا ساختمان های تجاری با استفاده از گرمایش از کف، رادیاتور، فن کوئل می باشد. همچنین سیستم گرمایشی پکیج آب گرم مصرفی واحد ها را نیز مهیا می کند. اگر بخواهید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید می توانید از ترکیب پکیج و کویل آب گرم استفاده نمایید. بدین گونه گرمای بهتری با هزینه کمتری خواهید داشت. ما همچنین در مقاله بهترین مدل پکیج بوتان، در مورد انواع پکیج های بوتان و همچنین راهنمای انتخاب یک پکیج مناسب صحبت کرده ایم که میتواند راهنمای مناسبی برای شما هنگام خرید باشد. 

همچنین بخوانید:  آشنایی با قطعات پکیج و روش تست آنها

مزایا استفاده از پکیج

پکیج‌های زمینی و دیواری از نظر نوع سوخت به چند دسته متفاوت تقسیم می‌شود:

  • پکیج برقی : این نوع از پکیج در دو نوع زمینی و دیواری موجود است و دارای مزیت بی صدا بودن می‌باشد.
  • پکیج گازی : این پکیج نیز در دو نوع دیواری و زمینی موجود است و همانند پکیج برقی کاملا بی صدا می‌باشد.
  • پکیج دوگانه سوز : این نوع از پکیج فقط در نوع زمینی موجود بوده که به همین علت نمی‌توان آن را درون منزل نصب کرد و باید بیرون از منزل و در مکانی مانند انباری و یا موتورخانه و … نصب شود.
  • پکیج گازوئیلی : این پکیج مانند پکیج دو گانه سوز است و فقط در نوع زمینی موجود می‌باشد و نمی‌توان آن را درون منزل نصب کرد و باید درون موتورخانه و یا انبار و … نصب کرد.

معایب استفاده از پکیج

عملکرد پکیج در حالت تابستانی و زمستانی چگونه است؟

 در حالت تابستانی هنگامی که نیاز به آب گرم باشد پکیج شروع به فعالیت می کند. این عملیات به صورت اتوماتیک انجام می شود به این صورت که وقتی شیر آب گرم باز می شود، سنسور فشار مشعل را روشن می کند و بعد از بستن شیر آب گرم پکیج خاموش می شود. این دستور از طریق برد کنترل الکترونیک صادر می شود  و مبدل حرارتی فورا آب گرم را تولید می کند.(این موضوع در رابطه با پکیجهای مخزنی صادق نیست)

وظیفه پکیج آب گرم در فصل زمستان متفاوت است چون علاوه بر گرم کردن آب مصرفی باید رادیاتور و مدار های گرم کننده را نیز گرم نماید.اولویت در این سیستم با آب گرم مصرفی است. وقتی شیر آب گرم باز می شود سنسور برقی مدار رادیاتور را تا زمانی که آب گرم مصرفی باز است قطع می نماید. اما این موقت است و با بسته شدن شیر آب گرم مدار آب گرم رادیاتور مجددا وصل می گردد و به این صورت همیشه آب گرم به صورت آنی در دسترس است.(این موضوع در رابطه با پکیج های مخزنی صادق نیست زیرا در پکیج های مخزنی همیشه آب گرم و شوفاژ به صورت همزمان در دسترس است). این موارد در راهنمای فعال سازی حالت زمستانه پکیج به تفصیل بیان شده است. 

بهترین مارک پکیج چیست؟

در بازار ایران هم اکنون 2 برند در زمینه تولید و پخش پکیج در صدر قرار دارند و رقابت بسیار نزدیکی نیز با یکدیگر داشته به صورتی که تشخیص این که کدام یک بهتر است بسیار دشوار بوده. این دو برند نام آشنا ایران رادیاتور و بوتان می باشند که در ادامه به هر یک از آن ها خواهیم پرداخت. 

همچنین بخوانید:  جدیدترین سیستم های گرمایشی جهان

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید