پکیج ایران رادیاتور

همه چیز درباره پکیج های ایران رادیاتور + لیست قیمت و آموزش تعمیر
10/10

ایران رادیاتور در یک نگاه

گروه صنعتی ایران رادیاتور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پکیج دیواری و زمینی در خاورمیانه است. این شرکت در سال 1383 اقدام به تولید پکیج شوفاژ دیواری کرد و تا به امروز یکی از پیشتازان این محصول در بازار می باشد. از مزایای برند ایران رادیاتور می توان به 2 سال گارانتی و خدمات پس از فروش عالی اشاره کرد. با توجه به کیفیت بالای محصولات و خدمات، ایران رادیاتور توانسته مشتریان خود در سراسر ایران را راضی نگه دارد و در صنعت گرمایش کشور جایگاه مناسبی را بین مصرف کنندگان تصاحب کند.
ایران رادیاتور در کنار کیفیت خوب خود قیمت مناسبی را نیز ارائه می دهد. شرکت ایران رادیاتور در سال های اخیر در کنار تولید رادیاتور آلومینیومی، پکیج دیواری را نیز به سبد محصولات خود اضافه نموده است. با داشتن  سالها تجربه در بازار تأسیسات پکیج دیواری، ایران رادیاتور از همان ابتدای عرضه توانست سهم بسیار خوبی از بازار را به خود اختصاص دهد. قیمت مناسب پکیج ایران رادیاتور موجب شد که گروه عمده ای از سازندگان ساختمان به این برند از پکیج دیواری روی بیاورند و همین امر موجب شده که طی چند سال این برند به دومین تولید کننده بزرگ پکیج دیواری بعد از بوتان دست یابد.

پکیج دیواری ایران رادیاتور قیمت تهران شوفاژکار

انواع پکیج ایران رادیاتور

پکیج دیواری علاوه بر تأمین آب گرم مصرفی در منزل، باید آب گرم مورد نیاز برای شوفاژ ها را نیز در زمستان فراهم می کند. پکیج های دیواری گازسوز ایران رادیاتور که کد آنها با حرف B می باشند از نوع پکیج های تک مبدل بوده و مدلهایی که دارای حرف M ، K ، E و L می باشند، از نوع پکیج های دو مبدل می باشند. همچنین نامگذاری با حروف FF به معنی وجود دودکش دو جداره فن دار و CF به معنی بدون فن بودن دستگاه می باشد. مدلهای L و K  شرکت ایران رادیاتور دارای نمایشگر عیب یاب دیجیتال بوده و مدل L دارای منبع انبساط بزرگتری نسبت به سایر مدل ها است. مدلهای M و E از نظر کارکرد یکسان بوده و تنها تفاوت ظاهر دارند. پکیج های شوفاژ دیواری ایران رادیاتور در دو نوع تک مبدل و دو مبدل حرارتی می باشند. در پکیج های دیواری تک مبدل یا بی ترمیک ایران رادیاتور (BITHERMIC) مبدل تعبیه شده از نوع دوبل (Double Gas Water Heat Exchanger) بوده و همزمان هر دو وظیفه تأمین آب گرم مصرفی و همچنین گرمایش ساختمان را انجام می دهد. ساختار این پکیج ها به گونه ای می باشد که آب گرم مصرفی (بهداشتی) و همچنین آب سیستم گرمایش، هر دو بر اثر تماس مستقیم با شعله مشعل (Burner) گرم می شوند. در پکیج های دو مبدل یا مونوترمیک (MONOTHERMIC)، از دو نوع مبدل استفاده می شود. مبدل اصلی که برای گرمایش محیط از آن استفاده می شود و مبدل صفحه ای برای تامین آبگرم مصرفی بهداشتی. پکیج های دو مبدل به دلیل ثابت بودن دبی عبوری و کنترل بهتر دمای سیال، گرادیان حرارتی تحت کنترلی داشته و آب گرم مصرفی به صورت مطبوع به دست می آید. همچنین با توجه به اینکه آب گرم مصرفی با شعله تماس مستقیم ندارد، تشکیل رسوب بر جداره داخلی مبدل صفحه ای به مراتب دیرتر اتفاق می افتد. لازم به ذکر است که تمامی پکیج های شوفاژ دیواری ایران رادیاتور دارای سیستم حفاظت در برابر یخ زدگی می باشند.

انتخاب پکیج متناسب با مساحت واحد

ظرفیت پکیج گرمایشی با توجه به شرایط آب و هوایی، موقعیت ساختمان و نوع عایق بندی مشخص می شود و به طور کلی حالت های استاندارد انتخاب پکیج متناسب با فضای موجود به شرح زیر می باشد:

پکیج 22000 برای واحد های کمتر از 80 متر مربع

پکیج های 24000 برای واحدهای تا 120 متر مربع

پکیج های 28000 برای واحدهای تا 220 متر مربع

پکیج های 36000 برای واحد های تا 300 متر مربع 

پکیج های زمینی ایران رادیاتور نیز برای واحدهای تا 300 متر مربع مناسب می باشند.

طبق مبحث 17 مقررات ملی ساختمان (1390) حداقل متراژ قابل تایید برای نصب پکیج در واحد آپارتمانی ( مسکونی یا اداری ) 64 متر مربع می باشد و در غیر اینصورت تعبیه دریچه تامین هوای تازه جهت احتراق مناسب در محل نصب پکیج الزامی می باشد.

مزایای پکیج نسبت به آبگرمکن ایستاده و شوفاژ خانه

استفاده از پکیج دیواری به نسبت آبگرمکن دیواری و سیستم شوفاژ خانه مرکزی مزایای بسیاری دارد. پکیج از نظر میزان صدا بسیار کم صداتر بوده و نوسانات دمای آب در آن اصلا محسوس نیست. روشن شدن و کارکرد آن در مقایسه با آبگرمکن و شوفاژ خانه مرکزی بسیار کم صداتر است و  راندمان آن در مقایسه با سیستم شوفاژ خانه مرکزی بسیار بالاتر است. از دیگر مزایای استفاده از پکیج ،اشغال فضای خیلی کم در مقایسه با سیستم آبگرمکن ایستاده و سیستم شوفاژ خانه مرکزی می باشد.

جهت کسب اطلاع از جدیدترین لیست قیمت ها و مشاوره رایگان قبل از خرید می توانید با متخصصان ما تماس بگیرید

پکیج دیواری ایران رادیاتور

پکیج دیواری ایران رادیاتور برای محیط های متراژ کم که محدودیت فضا دارند استفاده می شود به طوری که دارای ابعادی کوچک و شبیه کابینت دیواری است و بر روی دیوار نصب می شود. نصب پکیج ایران رادیاتور روی دیوار فضای کمتری را نسبت به زمینی اشغال می کند. همچنین پکیج ایران رادیاتور دیواری برخلاف مدل زمینی معمولا مخزنی برای ذخیره آب ندارند و آب گرم مصرفی رو به صورت لحظه ای گرم کرده و به سیستم لوله کشی منتقل می کنند و به همین علت لازم است که در ساختمان های با مساحت بیشتر از مدل های با ظرفیت بیشتر، یا در صورت مصرف زیاد آب گرم پیشنهاد می شود از مدل زمینی آن استفاده شود. نحوه عملکرد پکیج ایران رادیاتور به این شکل است که از دو مبدل برای گرمایشی آب استفاده می کند که هر کدام وظیفه تامین آب گرم را به صورت جداگانه برای مدارهای گرمایشی و مصرفی بهداشتی بر عهده دارند. همچنین در حالت های معمول و برای آپارتمان های با متراژ متوسط و با مصرف آب گرم مصرفی متوسط، به منظور کاهش هزینه خرید و کاهش مصرف سوخت و انرژی از پکیج دیواری استفاده می شود. برای انتخاب پکیج ایران رادیاتور متناسب با محیط، در نظر گرفتن منطقه جغرافیایی جهت آبگرم گرمایشی، محل نصب پکیج و مکان قرار گیری دودکش، همچنین متراژ لوله کشی افقی و عمودی تا آخرین وسیله گرمایشی، استانداردهای بکار رفته در ساختمان، میزان آب گرم بهداشتی مصرفی اهمیت بسیاری دارد تا بتوانید پکیج ایران رادیاتور را با ظرفیت مناسب محیط و بالاترین بهره وری استفاده نمایید. پکیج دیواری ایران رادیاتور برخلاف نوع زمینی آن برای نصب در بالکن و تراس ممنوعیت خاصی ندارند و می توان آنها را هم در محیط داخلی و هم در بیرون از ساختمان نصب کرد.

همچنین بخوانید:  راهنمای انتخاب پکیج خوب
پکیج دیواری قیمت ایران رادیاتور شوفاژکار تهران
پکیج زمینی ایران رادیاتور تهران شوفاژکار قیمت خرید

پکیج زمینی ایران رادیاتور

پکیج زمینی ایران رادیاتور با توجه به داشتن ظرفیت حرارتی بالاتر، برای ساختمان های با متراژ بالا بیشتر از مدل دیواری استفاده می گردد. این نوع پکیج به دلیل داشتن ابعاد بزرگتر نسبت به پکیج دیواری، قابلیت نصب بر روی دیوار نرا ندارد. به همین دلیل مانند یک کابینت زمینی، روی زمین و معمولا داخل آشپزخانه نصب می شود. پکیج ایران رادیاتور را می توان با توجه به نوع مصرف در زیرزمین و یا در مکان های که فضای لازم برای نصب آن در دسترس باشد، با توجه به ایمنی های لازم مربوط به دودکش نیز قرار داد. اگر گرمایش چند واحد مسکونی مد نظر باشد، استفاده از یک پکیج مناسب با حجم بالا پیشنهاد می گردد. همینطور اگر آب گرم مصرفی خیلی زیادی مورد نیاز باشد نیز پکیج زمینی ایران رادیاتور می تواند گزینه مناسبی باشد پرا که پکیج های زمینی معمولا برای ذخیره آب گرم مصرفی مخزن دارند و آب گرم در آنجا ذخیره می شود و توسط کویل هایی که از داخل مخزن عبور داده شده، آب گرم می ماند. پکیج ایران رادیاتور مدل زمینی قادر است همزمان آب گرم برای مصرف کننده و دستگاه های گرمایی از قبیل رادیاتور و فن کویل را فراهم می کند و بهترین جایگزین برای موتورخانه های قدیمی می باشد. از مزایای  پکیج ایران رادیاتور می توان به ظرفیت بیشتر آب مصرفی (به دلیل داشتن مخزن کویل دار)، نداشتن نوسانات دمای آب، صدای بسیار کم پکیج و مناسب بودن برای واحدهای با متراژ بالا اشاره نمود. پکیج زمینی ایران رادیاتور از نظر احتراق شامل دو نوع مشعل دار و بدون مشعل می شود که نوع مشعل دار برای متراژهای بالا و نوع بدون مشعل برای متراژهای پایین مورد استفاده قرار می گیرد. در ساختمان های بزرگ مانند بیمارستان ها و مراکز تجاری و مکان هایی که افراد زیادی در آن ساکن هستند و میزان آب گرم بیشتری مورد نیاز است، استفاده پکیج زمینی ایران رادیاتور مقرون به صرفه تر بوده، نیازهای این فضاها را بهتر تامین کرده، نوسانات دمایی را به حداقل می رساند و به دستگاه هم فشار وارد نمی شود. لازم به ذکر است که پکیج های زمینی را نمی توان در بالکن آپارتمان ها نصب کرد زیرا این نوع پکیج ها به علت داشتن فن باید در فضاهای بسته نصب شوند و در معرض جریان باد و بوران قرار نگیرند.

پکیج تک مبدل و دو مبدل ایران رادیاتور چه تفاوتی دارند؟

در پکیج های تک مبدل ایران رادیاتور از نوعی مبدل تحت عنوان مبدل اصلی دوبل (Double Gas Water Heat Exchanger) استفاده می شود. ساختار این مبدل ها به گونه ای است که آب گرم مصرفی و همچنین آب سیستم گرمایش را از داخل این مبدل عبور داده و پس از گرم شدن به رادیاتورها می رساند. برای تامین آب گرم مصرفی، هنگامی که شیر آب باز می شود پمپ دستگاه که آب سیستم گرمایش را به گردش در می آورد، متوقف شده و تنها آب سرد ورودی وارد مبدل می گردد و توسط شعله مشعل پکیج گرم شده و در نهایت به مصرف میرسد. این سیستم دقیقا شبیه به یک آبگرمکن فوری دیواری عمل می کند. در این سیستم کنترل دمای آب گرم مصرفی به دلیل تماس مستقیم با سیال شعله، سخت تر بوده و به همین دلیل دمای آب گرم در زمان مصرف تا حدودی دچار نوسان می گردد. یکی دیگر از عواملی که استفاده از این سیستم ها را محدود می سازد، رسوب گذاری زود هنگام آن به دلیل تماس مستقیم با شعله مشعل پکیج می باشد.

پکیج های دو مبدله نوعی دیگر از پکیج ها هستند که در این پکیج ها از دو نوع مبدل استفاده می گردد:

مبدل اصلی (Gas Water Heat Exchanger)
مبدل صفحه ای (Water Heat Exchanger)

مبدل اصلی در پکیج ایران رادیاتور وظیفه تأمین گرمایش رادیاتورها را به عهده دارد، به گونه ای که آب سیستم گرمایش، از طریق این مبدل گرم شده و به رادیاتورها منتقل می شود. اما برای تامین آبگرم مصرفی (بهداشتی)، آب سیستم گرمایش از طریق پمپ ها از مبدل اصلی عبور کرده و سپس به جای حرکت به سمت رادیاتورها، از مبدل صفحه ایی عبور می کند و همزمان آب سرد ورودی نیز از مبدل صفحه ای می گذرد و بر اثر عبور این دو آب از مبدل و عمل انتقال حرارت از آب گرم (مدار گرمایش) به آب سرد ورودی، آب گرم مصرفی ایجاد می شود. با توجه به اینکه در این پکیج ها آب گرم مصرفی با شعله تماس مستقیم ندارد، تشکیل رسوب بر جدار داخلی مبدل صفحه ای به مراتب دیرتر از پکیج های تک مبدل اتفاق می افتد.

همچنین بخوانید:  آشنایی با قطعات پکیج و روش تست آنها
پکیج دیواری زمینی اران رادیاتور بوتان شوفاژکار تهران

مزایای پکیج ایران رادیاتور

پکیج ایران رادیاتور یکی از بهترین محصولات گرمایشی بازار ایران به شمار می رود و دارای ویژگی های فراوانی است. این محصول به دلیل کیفیت  خوب محصول و خدمات بسیار پرطرفدار می باشد. خرید پکیج ایران رادیاتور به واسطه عرضه قطعات و خدماتی که توسط شرکت ارائه شده، این محصول را به یکی از بهترین گزینه های سیستم گرمایشی منازل و کاربری های کوچک تبدیل کرده است. ایران رادیاتور با بیش از 40 سال سابقه عرضه محصولات گرمایشی یکی از قدیمی ترین و خوش نام ترین برندهای بازار است. پکیج ایران رادیاتور را می توان یکی از بهترین پکیج های ایرانی دانست که می تواند در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد و پاسخگو نیاز مشتریان باشد. از مزایای پکیج ایران رادیاتور می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

نکاتی که در هنگام خرید پکیج باید به آن دقت کنید

برای محاسبه تقریبی ظرفیت پکیج مورد نیاز، متراژ واحد مسکونی را در عدد 150 (کیلو کالری) و متراژ واحدهای اداری را در عدد 100 (کیلو کالری) ضرب کنید
در صورتی که بخشی از مسیر دودکش پکیج دیواری به صورت افقی ( بیش از 30 سانتی متر ) باشد، استفاده از پکیج های فن دار الزامی است
پکیج های دو مبدله در شرایطی مورد استفاده قرار می گیرند که یا آب ورودی دارای سختی (املاح) زیاد باشد و یا زیربنای آپارتمان بیش از 120 متر باشد
در صورتیکه محل نصب پکیج در بالکن یا فضای باز باشد نیز استفاده از پکیج فن دار الزامی است
فشار آب شهر در محل نصب دستگاه پکیج  گازی می باید حداقل 0.5 و حداکثر 3.5 اتمسفر باشد

به دلیل تجمع هوای گرم در زیر سقف استفاده از رادیاتورها فقط در شرایطی که فاصله کف تا سقف محل مورد نظر حداکثر 3 متر باشد مناسب است و برای فضاهای با ارتفاع سقف بیشتر استفاده از وسایل گرمایشی دمنده داری مانند فن کوئل ، هواساز و … توصیه می شود
انواع رادیاتورهای آلومینیومی شوفاژ باید به صورت دیواری و در زیر پنجره اتاق نصب گردند و فاصله پایین هر بلوک از کف اتاق یا سالن 10 تا 12 سانتیمتر باشد

قبل از انتخاب رادياتور، فاصله لوله هاي بالا و پائين محل نصب رادياتور را اندازه گيري نمایید (35، 50 یا 60 سانتيمتر)
رادیاتورهای آلومینیومی از نظر روش تولید به سه دسته رادیاتورهای تمام دایکاست, رادیاتورهای اکسترود و رادیاتورهای دایکاست اکسترود تقسیم می شوند. رادیاتورهای آلومینیومی تمام دایکاست دارای مرغوبترین روش تولید بوده و هر پره از رادیاتور به صورت یکپارچه در قالب دایکاست تولید می شود که پس از عملیات تست, فینیشینگ و رنگ آمیزی به هم متصل شده و بصورت بلوک های 5 ، 7 و 10 پره در بسته بندی قرار گرفته و عرضه می شوند.

به استثناء رادیاتورهای اکسترود یا پروفیلی مانند مدل PANEL که پره های آنها ثابت و غیرقابل افزایش یا کاهش است در مورد دیگر انواع رادیاتورهای آلومینیومی دایکاست تعداد پره های بلوکها قابل تغییر در محل می باشد. مثلا برای تهیه یک بلوک رادیاتور 15 پره، ناگزیر یک رادیاتور 5 پره و یک 10 پره به هم متصل می شوند و یا برای 20 پره دو بلوک 10 پره را نصاب در زمان نصب به هم متصل می نماید.
برای محاسبه تعداد پره های رادیاتور آلومینیومی شوفاژ مورد نياز هر يک از فضاهای ساختمان خود، ضمن اعلام ابعاد و موقعيت مکانی آن با کارشناسان ما بعنوان مرکز مشاوره و نمایندگی مجاز فروش انواع محصولات ایران رادیاتور مشورت نمایید. 

اگر تمایل دارید در مورد بهترین  پکیج های بوتان و همچنین راهنمای خرید پکیج های بوتان نیز، اطلاعاتی کسب نمایید، کلیک کنید. 

همچنین بخوانید:  بهترین نوع لوله کشی پکیج دارای چه اصولی است؟

جهت کسب اطلاع از جدیدترین لیست قیمت ها و مشاوره رایگان قبل از خرید می توانید با متخصصان ما تماس بگیرید

خدمات رایگان تهران شوفاژکار در هنگام نصب پکیج ایران رادیاتور

ایران رادیاتور قیمت پکیج رفع ارور شوفاژکار تهران

خدمات ویژه تهران شوفاژکار

رفع ارورها و خطاهای پکیج ایران رادیاتور

مقالات مرتبط

تهران شوفاژکار

فروش ویژه محصولات ایران رادیاتور

برای مشاهده دیگر محصولات و اطلاع از قیمت های به بخش فروشگاه تهران شوفاژکار سر بزنید

پکیج ایران رادیاتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید