پکیج ها دارای قطعات مختلفی هستند که هر یک از نظر عملکرد مورد بررسی قرار می گیرند و وقتی تست قطعات پکیج به درستی صورت بگیرد شاهد طول عمر بیشتر دستگاه خواهیم بود. اینکه چه زمانی متوجه خواهیم شد قطعات پکیج نیازمند تست هستند، میتوان از کدهای خطای پکیج کمک گرفت. 

تعمیر پکیج

تست قطعات پکیج مربوط به مدار مکانیکی

یکی از بخش های مهم پکیج ها مدار مکانیکی هستند. برای اینکه مطمئن شویم این بخش به درستی کار می کند می بایست آن را تست کنید. در ابتدا می بایست سیم فاز به پایین ترین و همینطور بالاترین سوزن متصل شود. نصب سیم به شکل موازی صورت می گیرد. جال نیاز به سیم نول است که به سوزن دوم از بخش پایین نصب شده و به برق متصل می شود. در چنین حالتی می بایست فشار حداقلی 5 و حداکثری 30 میلی بار به قسمت ورودی در نظر گرفته شود تا شرایط برای خروج گاز فراهم باشد. اگر متوجه شدیم که در این حالت گاز خارج نمی شود باید پیچ شعله ای که در قسمت مدولار دستگاه قرار دارد در وضعیت کم تنظیم شود.

تست قطعات پکیج مربوط به مبدل تک و دو منظوره

مبدل های دو منظوره در پکیج ها از قطعات مهم محسوب می شود. روش تست قطعات پکیج متفاوت هستند مثلاً برای مبدل های دو منظور نیاز است که در ابتدا یکی از مدارهای دستگاه در برابر فشار هوا قرار بگیرد، سپس مبدل وارد یک ظرف پر آب شود. در صورتی که از مبدل حباب خارج شد، نشانه سوراخ بودن آن است و نیاز به تعمیر و تعویض دارد. گاه دیده می شود که حباب های خارج شده از سمت لوله های دیگر است و در چنین حالتی دیگر مبدل شرایط تعمیر ندارد.

همچنین بخوانید:  روش رفع ارور 40 60 80 ایران رادیاتور

تست قطعات پکیج مربوط به مبدل های ثانویه

در صورتی که پکیج های دو مبدله استفاده شود، نیاز است که روش تست به شکل دیگری دنبال شود. در این شرایط سوراخ بودن مبدل بررسی می شود. در واقع پس از اینکه در ظرف آب قرار گرفت اگر حباب تشکیل شود و حباب ها از مدار مخالف بیرون بزند یعنی مبدل سوراخ بوده و باید تعویض شود. این موضوع در تست قطعات پکیج بسیار شایع است.

تست قطعات پکیج در بخش ترمینال سه طرفه

ترمینال از بخش های مهم تست قطعات پکیج محسوب می شود. برای تست نیاز است که حالت مصرفی و گرمایشی تست شوند. برای تست ترمینال به طور کلی در وضعیت گرمایشی می بایست، پکیج روشن شود، پس از آن دما نیاز به اندازه گیری دارد اما اندازه گیری باید پیش از اینکه وارد دستگاه شود و پس از پمپ شدن به سمت مبدل صورت بگیرد.

در صورتی که دما پس از پمپ شدن به سمت مبدل بیشتر از قبل آن باشد در واقع نشان از نشتی سوپاپ شیر سه طرفه به سمت مبدل ثانویه است.

البته می بایست تست قطعات پکیج در زمینه ترمینال در حالت مصرفی نیز انجام شود و باید در ابتدا آب گرم باز شود، پس از اینکه دما ثابت شد، دمای لوله برگشتی اندازه گیری شود. در صورتی که این دما گرم تر از قبل باشد یعنی سوپاپ دچار نشتی شده است.

شاید برایتان جالب باشد

تست قطعات پکیج مربوط به پرشر سوئیچ

برای اینکه قطعه پرشر سوئیچ تست شود، باید از دستگاه آوومتر استفاده شود، دستگاه در حالت بیزر تنظیم می شود و دو سر سیم اتصال به بخشی که فیش های برق متصل هستند، وصل می شود. در صورتی که پرشر سوئیچ سالم باشد پس از اینکه دستگاه روشن شد، صدای بیزر شنیده می شود. این کار از طریق مکش با دهان و بدون دستگاه نیز صورت می گیرد اما دشوار است و بهتر است فرد کاربلد آن را انجام دهد.

همچنین بخوانید:  راهنمای فعالسازی حالت زمستانه در پکیج های دیواری

تست قطعات پکیج مربوط به سنسور NTC

تست قطعات پکیج مربوط به سنسورها نیاز به اهم متر دارد و باید تنظیم روی محدوده 10 کیلو اهم صورت بگیرد. پس از آن نیز سنسور از پکیج جدا می شود و در کنار یک سنسور ان تی سی سالم قرار می گیرد. سیم های اتصال اهم متر به محل اتصالات سنسور وصل می شوند و در این راستا میزان مقاومت آن در واحد دمای اتاق اندازه گیری می شود. اگر مقدار اعلام شده کمتر یا بیشتر از 10 کیلو اهم باشد یعنی سنسور ان تی سی دچار مشکل است که یا نیاز به تعویض است و یا باید تنظیمات آن صورت بگیرد. اصول تست قطعات پکیج بسیار مهم است و باید نکات ایمنی به درستی رعایت شود.

مقالات مرتبط
چرا پکیج خانه ما آب را گرم نمی‌کند؟

چرا پکیج خانه ما آب را گرم نمی‌کند؟ گرم نشدن آب پکیج یکی از مشکلاتی است که شاید حداقل یکبار برای همه رخ دهد. پکیج

همچنین بخوانید:  بهترین مدل پکیج بوتان+لیست قیمت
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید