دلایل روشن و خاموش شدن مداوم پکیج


دلایل روشن و خاموش شدن مداوم پکیج می‌تواند متفاوت باشد. بسیاری از افراد از این مشکل بسیار احساس کلافگی می‌کنند. پکیج یک نوع سیستم گرمایشی است که امروزه می‌توان از آن به عنوان جایگزین موتورخانه یاد کرد. پکیج عمدتاً در دو مدل دیواری و زمینی به کار می‌آید. اموری همچون خدمات نصب، تعمیر و سرویس پکیج باعث می‌شود تا در کوتاه مدت بتوان اشکالات آن را به راحتی برطرف کرد؛ اما برخی اشکالات شاید توسط فرد به راحتی رفع گردد و به همین دلیل، باید با دلایل اصلی روشن و خاموش شدن پی در پی آن آشنایی کامل باید داشت که ما در ادامه شما را بیشتر با این موضوع آشنا خواهیم کرد.

گرفتگی لوله ها

یکی از دلایل روشن و خاموش شدن مداوم پکیج شاید گرفتگی در لوله‌ها باشد. البته شاید همیشه مشکل اصلی این نباشد. به هر حال این کاملاً طبیعی است که در طی زمان، رسوب داخل لوله‌ها از عبور آب جلوگیری می‌کند و همین امر باعث خاموش شدن پکیج می‌شود. البته همیشه رسوب در اینجا نقشی ندارد و شاید هر وسیله دیگری در لوله‌ها گیر کرده باشد تا شما را مجبور به بررسی و نظافت لوله‌ها کند. توجه داشته باشید که حتی راه خروج دود در پکیج هم باید مورد بررسی قرار گیرد؛ چرا که شاید راه خروج مسدود شده باشد. یکی دیگر از علت‌های گرفتگی لوله ممکن است وجود هوا باشد. به هرحال لوله‌ها در پکیج نقش مهمی را برعهده دارند و بهتر است در ابتدا لوله‌ها را مورد بررسی و کنکاش قرار دهید.

علل روشن و خاموش شدن مداوم پکیج

( برای آشنایی بیشتر با کد خطاهای پکیچ ایران رادیاتور روی لینک روبرو کلیک کنید: کد خطای پکیج ایران رادیاتور )

همچنین بخوانید:  جدیدترین سیستم های گرمایشی جهان

خرابی برد پکیج

هر محصولی به صورت منسجم و برنامه‌ریزی شده‌ای ساخته شده است. پکیج کلیه اطلاعات اصلی خود را در قسمت برد خود ذخیره می‌کند و زمانی که برد پکیج با اختلال روبرو شده باشد، طبیعتاً از سنسور‌ها نمی‌تواند اطلاعات لازم را دریافت کند. بدین ترتیب، می‌توان گفت یکی از دلایل روشن و خاموش شدن مداوم پکیج که امری بسیار کلافه‌کننده است، شاید به خرابی برد پکیج مربوط شده باشد. در مورد برد پکیج بهتر است بدانید که تعمیر شاید هزینه بسیار کمتری نسبت به تعویض داشته باشد، اما در برخی از شرایط تعویض به صلاح است. این خود جزء موضوعاتی است که مشتری را سر دوراهی قرار می‌دهد. توصیه ما به شما این است که هر چه سریع‌تر با تعمیرکاران این مجموعه در ارتباط باشید تا مشکلات حادتری به وجود نیاید.

خرابی پمپ

شاید باور نکنید اما از عملکرد بد پمپ نیز در حال حاضر به عنوان دلایل روشن و خاموش شدن مداوم پکیج یاد می‌شود. زمانی که پمپ دستگاه نتواند کارایی اصلی خود را به نمایش بگذارد، عمدتاً آب در رادیاتور جریان پیدا نمی‌کند و همین امر باعث خاموش شدن پکیج خواهد شد.

برخی از افراد عملکرد پمپ را به درستی مورد بررسی قرار نمی‌دهند و به همین دلیل، شاید در طولانی مدت با مشکلاتی از قبیل روشن و خاموش شدن پی در پی پکیج روبرو شوند و حتی تمایلی به استفاده از تجربه تعمیرکاران ماهر و متخصص ما در مجموعه نداشته باشند.

خرابی الکترود یون

الکترود یون اگر تنظیم نباشد یا دچار خرابی شده باشد، طبیعتاً یکی از دلایل روشن و خاموش شدن مداوم پکیج به شمار می‌آید. الکترود یون باعث می‌شود تا پکیج بتواند تشخیص دهد که آیا شعله تشکیل شده است یا خیر.

همچنین بخوانید:  راههای جلوگیری از یخ زدن پکیج در زمستان

زمانی که الکترون یون دچار خرابی شده باشد، طبیعتاً قدرت تشخیص شعله را نخواهد داشت و همین امر باعث عدم روشن شدن صحیح پکیج خواهد شد. به همین دلیل شما باید خرابی الکترود یون را همیشه یکی از مهم‌ترین دلایل در نظر بگیرید.

علت روشن و خاموش شدن پکیج

( مطالعه مقالات آموزشی تعمیر انواع پکیج: آموزش تعمیر پکیج بوتان  |  آموزش تعمیر پکیج ایران رادیاتور )

تجمع هوا در تاسیسات پکیج

جمع شدن هوا در تاسیسات پکیج را موضوع ساده‌ای در نظر نگیرید. به این دلیل که اگر به جای آب، هوا جمع شود پکیج همیشه در حال خاموش شدن است. به همین دلیل می‌توان یکی از دلایل روشن و خاموش شدن مداوم پکیج را به این مسئله ربط داد. متاسفانه این یکی از رایج‌ترین دلایلی به شمار می‌آید که برخی از افراد دقیقاً همین مشکل را جزء مشکلات کوچک و به ظاهر ساده در نظر می‌گیرند.

خرابی پرشر سوئیچ هوا

پرشر سوئیچ هوا ممکن است دچار خرابی شود که این خود از جمله دلایل روشن و خاموش شدن مداوم پکیج به شمار می‌آید. معمولاً در پکیج‌های ایران رادیاتور خرابی پرشر سوئیچ هوا، یکی از دلیل‌های رایج و شایع به حساب می‌آید که شما باید در کم‌ترین زمان ممکن نسبت به تعویض یا تعمیر این قطعه هر چه سریع‌تر اقدام کنید. تنها تعمیرکاران این مجموعه می‌توانند این مشکل را با کم‌ترین هزینه برای شما برطرف کنند.

NTC

NTC پکیج قطعه‌ای است که امکان دارد، دچار خرابی شده باشد و به همین دلیل، می‌توان گفت یکی از دلایل روشن و خاموش شدن مداوم پکیج نیز خراب شدن NTC پکیج است. شما نمی‌توانید به صورت سرخود آن را تعمیرکنید. تنها باید به تعمیرکاران ماهر ما اطلاع دهید تا هرچه سریع‌تر قطعه خراب شده را تعویض کنند.

همچنین بخوانید:  پارامترهای مهم برای انتخاب پکیج شوفاژ دیواری و زمینی

دلیل روشن و خاموش شدن پکیج

( مطالب آموزشی پکیج‌های بوتان در سایت تهران شوفاژکار: تعمیر پکیج بوتان  |  هواگیری پکیج بوتان )

دلایل متفرقه

به هر حال دلایل دیگری همچون خرابی پمپ سیرکولاتور، گرفتگی مدار گرمایش، هوا گرفتن مدار گرمایش، جوش آوردن پکیج، سوخت فن پکیج، کم بودن فشار گاز پکیج و کم شدن میزان آب داخل مدار گرمایش، همگی از جمله دلایل روشن و خاموش شدن مداوم پکیج به شمار می‌آیند. متاسفانه برخی از افراد به دلیل عدم آشنایی با ساختار پکیج به خرابی‌های این‌چنینی توجهی ندارند و به همین دلیل، شما می‌توانید با تعمیرکاران تهران شوفاژکار به صورت شبانه‌روزی در ارتباط باشید تا هرچه سریعتر اقدامات لازم را برای برطرف کردن مشکلات گفته شده انجام دهند.

سخن پایانی

پکیج یکی از وسایل کاربردی به شمار می‌آید که خرابی آن صددرصد می‌تواند مشکلات ریز و درشت زیادی را به وجود آورد. این نکته را در نظر بگیرید که امروزه خدمات آنلاین در این حوزه یعنی بررسی دلایل روشن و خاموش شدن مداوم پکیج باعث می‌شود تا شما در کمترین زمان ممکن بتوانید به تعمیر یا تعویض قطعات پکیج برای برطرف کردن مشکل به وجود آمده هرچه سریع‌تر اقدام کنید. کافیست به صورت تلفنی یا حتی آنلاین با کارشناسان ما در تهران شوفاژکار در ارتباط باشید.


مقالات پیشنهادی: چه پکیجی مناسب با متراژ خانه شماست؟  |  مهمترین نکات ایمنی هنگام نصب و استفاده از پکیج

1 دیدگاه. Leave new

  • حسین تاجیک
    2023/06/21 16:20

    سلام خسته نباشید
    در تابستان دلیل روشن و خاموش شدن شوفاژ چیه ؟؟؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید