یخ‌زدگی آب درون لوله‌های پکیج در زمستان از شابع‌ترین مشکلات پکیچ‌ها در زمستان است که عدم توجه به آن سبب وارد آمدن خسارت به سیستم گرمایشی می‌گردد. در ادامه راهکار مربوطه برای اینکه بتوان از این خسارات جلوگیری کرد نوشته شده است. البته این مشکل فقط در زمانی پیش می‌آید که پکیج در خارج از خانه باشد.

در حالت کلی دو راهکار برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد:

  • شیر گاز را باز کرده و پکیج را به برق وصل نمایید. این راهکار عمدتا برای رفع یخ‌زذگی لوله‌های پکیج جوابگو است.
  • برای اینکه از یخ زدن لوله‌ها جلوگیری کنید، می‌توانید از ضد یخ مخصوص رادیاتور استفاده نمایید. حتما دقت گردد که ضدیخ استفاده شده مخصوص رادیاتور باشد و از ضدیخ اتومبیل استفاده نگردد و برای حل مشکل یخ زدگی دستگاه باید در حداقل ظرفیت قرار گیرد.

ممکن است برایتان جالب باشد: رهنمای فعال سازی حالت زمستانه در پکیج

سیستم‌های اتوماتیک ضد یخ‌زدگی پکیج‌های دیجیتال و آنالوگ

درهنگام استفاده از سیستم اتوماتیک ضد یخ در پکیج‌های دیواری دیجیتال باید شیر گاز را باز گذاشته و پکیج را به برق زده و فشار دستگاه بین 1 تا 5/1 بار قرار گیرد. باید یکی از رادیاتورهای خانه باز باشد. نکته دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد، تنظیم دمای پکیج روی حالت رمستان در پایین‌ترین درجه است. اتفاقی که در حالت رخ می‌دهد این است که دستگاه در فواصل زمانی مشخصی پمپ و شعله را وصل می‌کند و مانع از یخ‌زدگی لوله‌ها می‌گردد.

در هنگام استفاده از سیستم اتوماتیک ضد یخ در پکیج‌های دیواری انالوگ باید شیر را باز گذاشته تا فشار دستگاه بین 1 تا 5/1بار قرار گیرد و در همان زمان دستگاه را روشن کرده و کلیدهای آب گرم و شوفاژ را در حالت صفر قرار دهید.

همچنین بخوانید:  بررسی مزایا و معایب پکیج و موتورخانه + هزینه‌های اجرایی

نکته: در هنگام استفاده از سیستم اتوماتیک، باید یکی از رادیاتورهای خانه باز باشد. نکته دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد، تنظیم دمای پکیج روی حالت رمستان در پایین‌ترین درجه است. اتفاقی که در حالت رخ می‌دهد این است که دستگاه در فواصل زمانی مشخصی پمپ و شعله را وصل می‌کند و مانع از یخ‌زدگی لوله‌ها می‌گردد.

ولی اگر برای طولانی مدت قصد خروج از خانه را دارید و شیر گاز خانه را می‌بندید روش بالا مناسب نیست. در این شرایط، تخلیه نمودن آب درون رادیاتورها می‌تواند سبب جلوگیری از یخ‌زدگی لوله‌ها گردد.

 

برای مطالعه بیشتر: بهترین مدل پکیج بوتان 

یخ زدگی پکیج در زمستان

نحوه تخلیه آب درون سیستم:

نخنست باید شیر آب ورودی به پکیج را ببندید و پس از آن شیر پر کن پکیج را باز کرده و یکی از شیرهای آب گرم در خانه که پایین تر از دیگر شیرهای سیستم است را باز کرده و منتظر بمانید که عقربه فشار روی صفر آید.

برای افزایش راندمان و عدم تشکیل رسوب در سیستم پکیج می‌توان از محلول‌های ضد رسوب استفاده نمود و نکته‌ای که بسیار حائز اهیمت است نبودن هیچ گونه نشتی در سیستم است.

اگر پس از بازگشت به خانه بازهم پس از روشن نمودن، پکیج دچار یخ‌زدگی شده باشد :

از آب جوش و یا سشوار استفاده نمایید. به این صورت که ابتدا دستگاه را گرم نموده تا یخ‌ها ذوب شوند و حتما مراقب باشید قطعات الکترونیکی دستگاه خیس نشود.

پس از ذوب شدن یخ‌ها، شیر پرکن را آهسته باز نموده تا دستگاه پر شود. در صورتی که متوجه نشتی از پشت مبدل صفحه‌ای شدید، پس اورینگ‌های مبدل نیاز به تعویض دارند. احتمال بالا هم اورینگ پشت حوضینگ پمپ نیازمند تعویض است.

همچنین بخوانید:  نکات ایمنی در نصب و نگه داری پکیج های دیواری

بیشتر بخوانید: کد خطای پکیج بوتان 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید