هوا گیری پکیج بوتان کاری بسیار ساده و راحت است اما فواید بسیار زیادی برای ما دارد. یکی از مهمترین وسیله های مورد نیاز خانه وسیله های گرمایشی است که پکیج ها یکی از آنهاست. با مراقبت درست از پکیج بوتان می توانید عمر مصرف این پکیج با کیفیت بالا ببرید. این پکیج ها با صرفه ی اقتصادی و مصرف کم یکی از بهترین گزینه های پکیج هستند. تهران شوفاژکار در این نوشتار، نحوه انجام این مهم را به شما آموزش خواهد داد. 

هواگیری پکیج بوتان

فهرست مطالب

فیلم هواگیری پکیج بوتان

هواگیری پکیج بوتان چرا باید انجام شود؟

هوا گیری پکیج بوتان کاری بسیار ساده و راحت است اما فواید بسیار زیادی برای ما دارد. یکی از مهمترین وسیله های مورد نیاز خانه وسیله های گرمایشی است که پکیج ها یکی از آنهاست. با مراقبت درست از پکیج بوتان می توانید عمر مصرف این پکیج با کیفیت بالا ببرید. این پکیج ها با صرفه ی اقتصادی و مصرف کم یکی از بهترین گزینه های پکیج هستند.


بهتر است کارهایی از قبیل چک کردن و سرویس کردن تجهیزات گرمایشی را قبل از شروع فصل سرما انجام دهید تا برای استفاده آماده باشند. با هواگیری پکیج بوتان هوای اضافی مانده در پکیج خارج شده و کارکرد آن بهتر می شود. برای انجام این کار بهتر است به متخصص مربوطه مراجعه شود. گرچه این کار دشوار نیست اما اگر تا به حال هواگیری پکیج انجام نداده اید بهتر است آن را به یک متخصص پکیج بسپارید یا با نمایندگی پکیج بوتان تماس بگیرید، تا در اسرع وقت برای هواگیری پکیج بوتان یا کارهای دیگر مربوط به پکیج به منزل شما مراجعه کنند.

نحوه هواگیری پکیج بوتان

هواگیری پکیج بوتان calda venezia

هنگامی که پکیج به طور مرتب بازبینی و سرویس نمی شود، به مرور زمان هوا به داخل سیستم لوله کشی نفوذ کرده و سبب کاهش راندمان پکیج می شود. اینکه پکیج به صورت دوره ای سروبیس و بازبینی گردد دارای فوایدی خواهد بود که به قرار زیر است: 

همچنین بخوانید:  نمایندگی تعمیر پکیج بوتان

افزایش طول عمر پکیج و عدم اسیب رسیدن و مستهلک شدن قطعات، افزایش راندمان گرمایی و همچنین صرفه جویی در مصرف سوخت از جمله این فواید هستد. اینکه وجود هوا در سیستم چه نشانه هایی دارد و روش برطرف نمودن آنها به چه صورت است در مقاله آموزش تعمیر پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا به طور کامل توضیح داده شده است. 

نکات مهم در هواگیری پکیج

هواگیری و تنظیم فشار پکیج بوتان مدل روما

درست است که برای تعمیر پکیج و خصوصا تعویض قطعات، باید از سرویسکار استفاده کرد، ولی برخی از مشکلات در این سیستم وجود دارد که به سادگی توسط خودتان قابل حل هستند. یکی از راه های تشخیص مشکل پکیج، آشنا بودن با کدهای خطای پکیج است. 

در فیلمی که پیش از این در همین صفحه مشاهده کردید، نحوه تنظیم فشار و هواگیری پکیج را آموزش می دهد. این روند برای بیشتر پکیج ها مشابه است. ولی در مقاله تعمیر پکیج بوتان مدل روما، کدهای خطای این مدل کاملا توضیح داده شده اند. 

شاید برایتان جالب باشد

فواید هواگیری پکیج بوتان

هواگیری پکیج بوتان یکی از مهمترین کارهای مربوط به پکیج است که سالانه باید انجام شود تا پکیج در حین استفاده درست و تنظیم کار کند.

  •     تولید گرمای مناسب یکی از نتایج سرویس کردن و هواگیری پکیج بوتان است.
  •     طولانی شدن عمر مصرف پکیج و نیاز کمتر به تعمیرات و تعویض پکیج ها
  •     کم شدن مصرف گاز و حذف هزینه های اضافی
  •     جلوگیری از خراب شدن رادیاتور و نشت آب
تعمیر و هواگیری پکیج بوتان

نحوه ی صحیح هواگیری پکیج بوتان

اگر پکیج ها به صورت سالانه و در اول فصل چک نشوند هوای باقی مانده باعث اختلال در کارکرد پکیج شده و گاهی این هوای موجود به علت زندانی شدن در لوله سر و صدا تولید می کند. ساده بودن هواگیری پکیج نباید شما را وسوسه کند که خودتان این کار را انجام دهید زیرا در صورت رعایت نکردن نکات هنگام هواگیری ممکن است مشکلاتی برای خود و پکیج به وجود بیاورید.

همچنین بخوانید:  تعمیر پکیج بوتان در قیطریه

شاید برایتان جالب باشد

برای هواگیری پکیج بوتان زیر اقدامات زیر را انجام می دهیم:

پس از راه اندازی رادیاتور و شوفاژ پمپ پکیج را بررسی می کنیم زیرا پمپ قسمتی است که هوا در آن جمع می شود.

برای هواگیری پمپ ابتدا شیر آب گرم را باز می کنیم تا پکیج روشن شود و آب به جریان بیفتد.

در انتهای پمپ پکیج ها یک پیچ وجود دارد آن را پیدا کنید.

قبل از باز کردن پیچ یک تکه پارچه زیر پیج تخلیه و یک ظرف مناسب زیر پکیج بگذارید تا آب خروجی در آن ریخته شود.

در نظر داشته باشید که آب خروجی بسیار داغ است پس نکات ایمنی لازم را انجام دهید.

با پیچ گوشتی پیچ را باز کنید و از پکیج فاصله بگیرید تا جریان آب خروجی همراه خود هوا را از پکیج خارج کند.

زیرا خروج آب به علت همراهی با هوا پرفشار است و ممکن است به اطراف فوران کند. با اندکی صبر هوا از پمپ خارج شده و متوجه می شود که حباب های هوا دیده نمی شود و صدای خارج شدن هوا به گوش می رسد و فقط جریان آب به آرامی خارج می شود.

در این حالت می توانید پیچ را دوباره محکم کنید. و با خیال راحت از پکیج استفاده کنید. 

البته برای کارایی بهتر می تواند کار هواگیری را به همین صورت و با رعایت ایمنی برای رادیاتورها و شوفاژها نیز انجام دهید، توجه داشته باشید که برای هواگیری رادیاتور حتما باید پکیج را خاموش کنید.

همچنین بخوانید:  نمایندگی تعمیر پکیج بوتان در مرکز تهران

در صورت هر گونه ایرادی در هنگام هواگیری پکیج بوتان می توانید با نمایندگی های پکیج تماس بگیرد تا با حضور در محل یا مشاوره تلفنی مشکلات شما را برطرف کنند.

2 دیدگاه. Leave new

  • ایمان
    2022/03/12 16:37

    با سلام و خسته نباشید .
    پکیجمو روی آخرین درجه گذاشتم ولی باز خونه اصلا گرم نمیشه ، مشکلش چیه ؟

    پاسخ
    • hamidian
      2022/03/13 10:34

      سلام دوست عزیز.
      برای رفع مشکل قطعاتی مثل ترموکوپل، سنسور دما را بررسی و از عدم رسوب گرفتگی لوله‌ها مطمئن شوید. همچنین برای افزایش بازدهی، اقدام به هواگیری پکیج کنید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید