بهترین نوع لوله کشی پکیج، لوله کشی است که متناسب با ساختمان انجام شده باشد . نکات ایمنی در آن به تمامی رعایت شده باشد. برای لوله کشی پکیج بهتر است با توجه به نقشه ی ساختمان پیش برویم و محل دقیق نصب شوفاژها را بدانیم با این گزینه با آگاهی کامل و برنامه ریزی عملیات لوله کشی انجام می شود و روشی مطمئن است.

جهت مشاوره رایگان در این زمینه میتوانید از تهران شوفاژکار کمک بگیرید. 

لوله کشی پکیج

فهرست مطالب

بهترین نوع لوله کشی پکیج دارای چه اصولی است؟

بهترین نوع لوله کشی پکیج، لوله کشی است که متناسب با ساختمان انجام شده باشد . نکات ایمنی در آن به تمامی رعایت شده باشد. برای لوله کشی پکیج بهتر است با توجه به نقشه ی ساختمان پیش برویم و محل دقیق نصب شوفاژها را بدانیم با این گزینه با آگاهی کامل و برنامه ریزی عملیات لوله کشی انجام می شود و روشی مطمئن است. بهتر است پکیج انتخاب شده با متراژ ساختمان متناسب باشد زیرا در غیر این صورت دمای محیط خانه برای شما دلخواه نمی تواند باشد. از این رو پکیج های بسیار کوچک نارضایتی و پکیج های بسیار بزرگتر هزینه های اضافی برای شما به دنبال خواهد داشت و انرژی گرانبها هدر خواهد رفت. برای کارایی بهتر پکیج و انجام بهترین نوع لوله کشی پکیج، باید فاکتورهای دیگری از قبیل شرایط جوی منطقه، ارتفاع ساختمان و طبقات، تعداد افراد ساکن در ساختمان و همچنین مواد و مصالحی که در ساخت و ساز به کار رفته اند توجه کنید.

 

شاید برایتان جالب باشد

نکات مهم در هنگام لوله کشی پکیج

  • با توجه به تعداد پنجره ها و مکان هایی که باعث هدر رفتن گرما می شوند برای لوله کشی دقیق تر عمل خواهید کرد. برای آسان بودن لوله کشی پکیج بهتر است مسیری راحت را انتخاب کنید تا در نزدیکی  انشعاب گاز باشد.
  • بهتر است از نصب کردن پکیج در بالکن یا فضای باز خودداری کنید.
  • لوله کشی پکیج باید به گونه ای انجام شود که  تمیز کردن شوفاژ ها به سادگی انجام شود، برای این کار باید
  • یک فاصله استاندارد 10 تا 15 سانتی از کف زمین را رعایت کرد.
  • در بهترین نوع لوله کشی پکیج باید تمام لوله ها از هواگیری شوند تا کارایی پکیج بهتر باشد و هنگام استفاده سرو صدا به علت وجود هوا ایجاد نشود.
  • معمولا برای تعادل گرمایی مناسب در محیط رادیاتورهایی انتهای مسیر لوله کشی بهتر است بزرگ تر از سایرین باشند.
  • جنس لوله های استفاده شده در لوله کشی پکیج یکی از مهمترین فاکتورها در لوله کشی است.
همچنین بخوانید:  آموزش نحوه هواگیری شوفاژ
مطالعه بیشتر

انواع لوله کشی پکیج

لوله کشی پکیج به دو صورت انجام می شود که به نوع لوله کشی آب ساختمان بستگی دارد. لوله کشی روکار و لوله کشی توکار.

لوله کشی روکار پکیج

در لوله کشی انشعابی برای پکیج که به دو صورت توکار و روکار انجام می شود نسبت به محل قرار گیری لوله آب، لوله کشی پکیج انجام می شود. در لوله کشی روکار با گرفتن یک انشعاب از لوله آب تا رسیدن به پکیج لوله های رو کار قرار می گیرند. این نوع لوله کشی می تواند هم در ساختمان های در حال ساخت و هم ساختمان هایی که به اتمام رسیده انجام شود و این یک مزیت برای لوله کشی رو کار محسوب می شود. در لوله کشی های روکار به دلیل مشخص بودن لوله در تمام نقاط هنگام به وجود آمدن نشتی این کار راحت قابل تشخیص و تعمیر است. 

در این نوع لوله کشی هزینه های انجام لوله کشی بسیار کمتر از لوله کشی داخلی است. همچنین به دلیل موقعیت آن سرعت عملیات لوله کشی روکار بسیار بالاتر است. از این رو یکی از بهترین نوع لوله کشی پکیج، برای ساختمان هایی که افراد در آن زندگی می کنند .لوله کشی رو کار است که تنها ایراد آن دیده شدن لوله ها است که آن هم راهکار خود را دارد. به وسیله ی پوشش هایی با طراحی مناسب که داکت نام دارد می توان آنها را با شکل زیبایی پنهان کرد.

در لوله کشی توکار که بهتر است برای ساختمان های درحال ساخت یا تعمیر اجرا شود، یک انشعاب از لوله آب گرفته می شود و به صورت پنهان یا توکار تا پکیج هدایت می شود.

همچنین بخوانید:  آشنایی با قطعات پکیج و روش تست آنها

یکی از ویژگی های لوله کشی توکار  قرار گرفتن لوله ها در دیوار سقف یا کف ساختمان است. افرادی که به ظاهر ساختمان توجه زیادی دارند سعی می کنند اغلب اتصالات و تاسیسات مقابل دید نباشد به همین دلیل در ساخت  لوله کشی برای پکیج و غیره را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید
لوله کشی توکار پکیج

یکی دیگر از ویژگی های لوله های توکار فرسوده نشدن در برابر نور خورشید است. همچنین در هنگام یخبندان این اتصالات دچار آسیب کمتری می شوند و به دلیل قرار نگرفتن در مسیر رفت و آمد و اسباب کشی به آنها ضربه وارد نمی شود.

مهمترین نکته برای ارائه بهترین نوع لوله کشی پکیج در روش اجرای صحیح و قرار گیری لوله ها به طوری است که با سایر تاسیسات مانند فاضلاب و برق تداخل نداشته باشد. برای اطمینان بیشتر بهتر است قبل از پنهان کردن لوله ها، تمام مسیر توسط افراد ماهر تست شوند تا در صورت نشتی به آن رسیدگی شود.

مقالات مرتبط
دلایل روشن و خاموش شدن مداوم پکیج

دلایل روشن و خاموش شدن مداوم پکیج دلایل روشن و خاموش شدن مداوم پکیج می‌تواند متفاوت باشد. بسیاری از افراد از این مشکل بسیار احساس

همچنین بخوانید:  بررسی مزایا و معایب پکیج و موتورخانه + هزینه‌های اجرایی
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید